Canada 4

6 juni 2017 - Abbotsford, Canada

Week 4,

is er nu verandert dat de winkel sluit om 6 uur dus heb ik altijd tijden van 9 tot 6 inplaats van 12 tot half 9. Ofterwijl nu kan ik niet meer uitslapenL. Ook zijn we met wat collega’s naar een klein restaurant gegaan die de beste milkshakes verkoopt. Alleen dat restaurant is nu 1 van de drukste aangezien et gebruikt werd om een serie(Riverdale)te filmen en nu wil iedereen er heen. Toen we daar aan kwamen was het gesloten omdat precies op die ene dag dat wij wilde gaan er gefilmd werd voor de serie(ookal gebeurde er helemaal niks binnen). Dus zijn we uiteindelijk naar een ander restaurant gegaan hebben we daar gegeten en toen gingen we terug want het restaurant waar we eigenlijk heen wilde is een 24 uur open dus om 12 uur opende hij gewoon weer.

Kerrie(manager) kwam vandaag naar mij toe en vroeg of ik zin had om te vissen. Ik zeg ja is best oke zegt ze. In het midden van de winkel staat een vijver met vissen. Toen we naar de vijver liepen bleken dat alle vissen dood waren en ik ze er uit moest halen omdat ik het langste ben. Ik denk dat dat een van de meest rare ervaringen tot nu toe is zeker omdat vissen dood zijn met hun ogen open. Hoe zijn die vissen dood gegaan? In Canada is het niet illegaal om chemicaliën op je planten te spuiten in de vijver staat een grote musa en onze grower besloot daar ook op te spuiten. De vissen vonden dat iets minder.

Ook hebben we deze week nog avonden bij kees gewerkt. Op de blueberryfarm waren aardig wat palen kapot en die moesten vervangen worden. Danil en ik hebben deze nieuwe palen er in geslagen(voor een goed salaris en goede koffie natuurlijk) en de oude op de brandstapel gegooid(waarom is in Canada zoveel meer legaal dan in Nederland).

Deze week hebben Danil en ik ook voor het eerst in de wholesale sectie van Devan gewerkt. Opzich is het kwa werk niet echt super heftig maar de indiërs zijn nog best wel gezellige mensen(ik weet niet of het aan mij ligt maar als hun communiceren lijkt het net alsof ze altijd boos op elkaar zijn maar blijkbaar praten die mensen gewoon hard).

Danil en ik hadden nog het plan om naar de states te gaan maar blijkbaar heeft de baas zijn auto nodig tijdens werktijd dus hadden we geen auto en het is best wel heel erg ver. Maar dit gaan we sowieso nog wel doen deze weken want het is echt mega dichtbij.

Dit was week 4 van Canada en terwijl ik dit schrijf realiseer ik me hoe snel de tijd hier gaat.

1. Rien Otto:
    6 juni 2017
    Dag Koen,

Nou, hard praten komt overal wel voor. Wij zijn wel op feesten geweest waar je je alleen met lippentaal verstaanbaar kon maken. En ja, die brandstapels. Daar hebben wij, gezien het verleden, geen beste herinneringen aan. Toen beperkten ze zich niet slechts tot hout.
    We wensen je weer een goede week en ga zeker naar de ....States. Die kans krijg je later niet zo vaak meer.

groeten van

Opa en oma Otto
  2. Linda (ma):
    6 juni 2017
    Niet meer uitslapen!! dat moet inderdaad heel heftig voor jou zijn :)
    Weet je dat blueberry's heel gezond zijn.
    Op zo'n manier vissen lijkt me inderdaad een heel aparte ervaring (hoewel, je hebt wel gelijk beet, ze zwemmen immers niet meer zo hard weg :) )
    Geniet er nog van kerel ! Liefs ma