Canada 5

14 juni 2017 - Abbotsford, Canada

Week 5,

Op werk word het nu een stuk minder druk omdat mei over is en het weer hier ook al minder aan het worden is(rond 17 graden) behalve woesdag toen was het 27 graden en ging iedereen zo ongeveer dood. Maar de week is normaal gegaan en weinig speciaals is gebeurd op het werk.

Daarintegen het weekend konden Danil en ik eindelijk de kans nemen om naar USA te gaan het land van Donald Trump. Over de grens gaan met gesloten grenzen is toch een stuk moeilijker dan we dachten. Als je aankomt moet je eerst een heel aantal vragen beantwoorden oer wie je bent wat je meeneemt en van wie alle spullen zijn die je hebt. Daarna moet je een visa kopen voor 6 dollar om 3 maanden de USA in te mogen. Nadat we daar een goed halfuur gezeten hadden konden we eindelijk verder.

In de states zelf zijn we naar een outlet gegaan om wat kleding te kopen en ook eindelijk nieuwe goede schoenen die ik in week 2 was kwijt geraakt. Ook zijn we in een winkelgeweest die zo ongeveer gericht was op merchandise en mischien heb ik daar wat veel uitgegeven. We zijn ook op de heenweg door chuckanut drive(ja dat is de naam ik maak geen grap) gegaan wat een mooie weg is langs de oceaan met een bos en prachtige bergen.

We dachten eerst dat de grens van de states irritant was maar die van Canada is nog erger. Je doet ongeveern hetzelfde min het visa maar je moet wel belasting betalen op de dingen die je gekocht hebt. Ook moet je voor de grenswachter al je zakken legen en laten zien dat je niks bij je hebt.

Op zondag hebben we niet wat super speciaals gedaan alleen een beetje gehangen met conrad en Kelab maar het was alsong wel gezellig.