Canada

15 mei 2017 - Abbotsford, Canada

Week 1,

De vlucht naar Vancouver duurde ongeveer 9 uur maar ging sneller bij dan gedacht. In het vliegtuig was genoeg entertainment om je bezig te houden. Ik ben nu pro solitair speler geworden. Na 9 uur van vliegen zaten we nog langer op het vliegveld dan gedacht. Eerst moesten we in een rij staan om ons paspoort te laten checken en moesten we bij een machine beweren dat we geen illegale dingen meenamen. Daarna moest er nog gekenen worden ofdat dit ook wel echt waar was. Dit duurde ongeveer 30 tot 45 minuten. Nadit moesten ze ook nog kijken of ons visum wel echt was en blijkbaar duurt kijken naar een papiertje ongeveer anderhalfuur. Dus na 2 uur op het vliegveld zitten kwam Piet ons ophalen van het vliegveld. Toe we reden naar de winkel keek ik naar het uitzicht en dacht ik echt van wouw, het zag er echt vet uit.

In de auto kregen we te horen over ons werk, slaapplaats en ook dat we dus blijkbaar onze eigen auto hebben. We slapen momenteel niet bij Piet thuis( wat we eerst dachten),maar we slapen in een klein huisje op het terrein die ze dit jaar gemaakt hebben speciaal voor buitenlanders zoals ons. Ontbijt en lunch moeten we dus zelf voor zorgen maar we mogen wel meerdere keren bij Piet eten.op ons eerste weekend hebben we nog niet echt veel gedaan behalve dat we even Abbotsford zelf ingegaan zijn en wat boodschappen hebben gehaald voor in het huisje.

Op Maandag moesten we gelijk 7 uur op werk staan omdat het druk is deze week. De eerste werkdag was wel wat verwarrend omdat we niet wisten wat we moesten doen maar dat word ook steeds duidelijker de uitleg over werk enzo was op het begin ook niet zo heel goed. Maar door aan collega’s te vragen hoe alles een beetje zit gaat het steeds beter en makkelijker. Het werk zelf is heel leuk en de tijd gaat dus ook zeer snel. De collega’s zijn ook allemaal hele aardige mensen en we leren ze al wel kennen. We hebben ook al afspraken gemaakt om bergen te gaan beklimmen met sommige mensen, want dat is heel populair in dit gebied.

Na werk zijn we vooral in de avond ergens in de stad omdat het wifi nog niet werkt in ons huisje maar dat zou als het goed is gefixt moeten worden, maar we willen natuurlijk nog wel een beetje comuniceren met nederland maar zelfs dan is dat moeilijk aangezien het als wij klaar zijn met werken ongeveer 4 uur s’ochtends is bij jullie.

Op zaterdag(vandaag maar dit staat er waarschijnlijk op zondag pas op maar dat kan ook al maandag zijn bij jullie) zijn Danil en ik naar Vancouver geweest. Hele mooie en grote stad maar toch is parkeren zeer moeilijk. Omdat onze auto 2 meter en 8 cm groot is gaat hij moeilijk in een garage. Uiteindelijk hebben we hem toch in een garage gekregen die zei max 2 meter maar onze paste gewoon(er zat een ruime 1cm tussen het plafond en de auto). Vancouver is een mooie stad met grote en dure winkels en omdat we nederlanders zijn hebben we weinig gekocht. Morgen gaan we met 1 van de zoons van Piet rijden op crossmotors dus als er volgende week geen blog is weten jullie wat er gebeurd is.

Dit is hoe week 1 in Canada er uit zag en ik heb veel zin in de rest van de weken.

1. Susan:
    Heel veel plezier Koen!! We gaan je volgen. Groetjes Leon en Susan
  2. Linda (ma):
    15 mei 2017
    Haha, geweldig !! Nog een geluk dat de auto niet twee centimeter is uitgezet door de warmte . Zeer leuk om te lezen Koen ! Ik verwacht volgende week gewoon weer een blog dus denk er om , hou je aan de snelheid
  3. Gerrie otto:
    15 mei 2017
    Wat leuk te horen .wat een belevenis zeg .goed verhaal .zo blijven we op de hoogte .lieve gr van ons
  4. Gerrie otto:
    15 mei 2017
    Wat fijn te horen dat het goed gaat met jullie leuk verslag zeg we leven mee lieve gr van ons
  5. Gert-Jan:
    15 mei 2017
    Lekker bezig man.Leuk stuk,geniet er van.

Groet van mij
  6. Jolanda:
    17 mei 2017
    Koen wat schrijf je leuk....ik zie het voor me...succes