Canada 2

22 mei 2017 - Abbotsford, Canada

Week 2,

Vorige week zondag en deze week zondag hebben Danil en ik samen met Conrad op de dirtbikes gereden. Dat ging relatief goed voor iemand die nog nooit op een scooter heeft gereden. Min het feit dat ik 1 keer gevallen ben en 1 keer in een moeras ben beland ging het oké. Ik ben wel 1 van mijn schoenen kwijt geraakt. Over 1000 jaar zullen architecten deze vinden en denken dat de mensheid maar 1 been had en dat het 2e erbij gekomen is.

Kwa werkweek was deze week relatief normaal gewoon normale dagen van 9 tot 6 of van 12 tot 8.30. Dit weekend hadden ze een lang weekend en heel goed weer dus oftewel zaterdag was het echt heel druk. Je kon niet eens je eigen werk doen en 3 klanten hadden me alweer nodig omdat ik lang ben en makkelijk bij de hangende plantenpotten kan.

Ook moesten we donderdag in de kas plastic rolletejes van de schermen vervangen. Deze zitten ongeveer op 5 tot 6 meter hoogte en ik ben er bijna zeker van dat hoe wij het gedaan hebben niet helemaal onder de veiligheidsregelementen valt, maar we leven nog dus het is goed.

In de avond hebben we ook nog gewerkt 2 dagen in de week om extra geld te verdienen. Kees(iemand die bij Devan werkt) maakt zelf blauwe bessen en heeft een mega groot stuk land. Hij heeft drie huizen maar 1 van zijn huizen inclusief zijn land is waarschijnlijk groter dan alle huizen van iedereen die dit leest. Maar hij had net alle takken gesnoeit en die moesten opgeruimd worden. Niet echt de meest intensieve taak maar 15 dollar per uur is 15 dollar per uur.

Ook hebben we in de avond nog gewerkt aan een oude go-kart gemaakt van een oude skelter en een motor van een grasmaaier. De ketting was kapot dus hadden we een oude fiets doormidden gezaagt en daar de ketting van gebruikt. De ketting moest aangepast worden op de lengte van de go-kart. Toen we dat gedaan hadden kwamen we er pas achter dat hij niet goed pasten dus nu gaan we gewoon een nieuwe kopen.

Op zaterdag was het druk dus moesten we natuurlijk werken. En in de avond zijn we naar de nieuwe Alien covenant gegaan in cinemaplex. De stoelen in een bios in Canada zijn echt 100 keer zo goed als in de van Nederland.

Dit is hoe mijn 2e week er uit zag. Niet heel spannend maar wel leuk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gert-Jan:
    22 mei 2017
    Gaaf man ik ben blij dat je ervan geniet.
  2. Esther:
    22 mei 2017
    Hoi Koen wat leuk om te lezen dat je het goed naar het zin hebt! Je schrijft ook leuk!!
    Geniet er nog lekker van daar!
    Groetjes Esther en Bart
  3. Linda:
    22 mei 2017
    Super leuk om je verhaal te lezen. Jullie hebben het in ieder geval naar je zin en genoeg te doen. Enjoy.
  4. Linda (ma):
    22 mei 2017
    Koen ik heb weer enorm gelachen om je verhaal. Geweldig!
  5. Rien Otto:
    24 mei 2017
    Dag Koen,

Wat een gevarieerde week. Zowel in als buiten werktijd. Je verslag leest als een avonturen roman waarbij de held telkens weer aan het gevaar weet te ontsnappen.
    Wij zien uit naar het volgende hoofdstuk.

groeten,

Opa en oma Otto